2017-03-15

Exercici 1 | Eva Marin


Stjepan Sejic (nascut el 27 de novembre de 1981) és un escriptor de còmics i artista croat, conegut pel seu treball en la sèrie de Witchblade, Aphrodite IX, Sunstone, i The Darkness, entre d'altres.
Sejic va néixer a Vinkovci i resideix a Crikvenica, Croàcia. Abans d’encaminar-se cap al món de l’art i el còmic, Stjepan volia ser advocat, però aviat va descartar aquesta idea i es va centrar en potenciar els seus talents artístics. Va començar la seva carrera com a colorista, pintant cobertes dibuixades per Tyler Kirkham. Inicialment, s’inspirava en el còmic italià fins que va ensopegar amb una còpia de la sèrie de còmics Witchblade, que més endavant va inspirar el seu propi art. El seu treball també es veu influït per Marc Silvestri i Michael Turner.
El 2007, Sejic va escriure i il·lustrar des del número 116 fins al 150 de Witchblade. També va il·lustrar les minisèries de Witchblade Frist Born i Broken Trinity i portades de la sèrie The Darkness. També col·labora amb editorials més petites, com Arcana Studio i Dynamite Entertainment. Sejic està casat amb l’artista croata Linda Lukšić Sejic.


He escollit a Stjepan Sejic, perquè va ser una de les meves principals fonts d’inspiració per començar a dibuixar i a interessar-me en la il·lustració digital (i en la il·lustració de per si). Tot i que actualment m’he allunyat del seu estil i busco inspiració en artistes ben diferents a Sejic, encara admiro molt la seva obra.

 El que destaca més de l’obra de Sejic no és la temàtica del seu art o el contingut, ja que generalment se sol englobar en el món del còmic i segueix un fil narratiu marcat, així com l’estudi i creació de personatges. Per a mi, el que més m’atrau a les seves il·lustracions són el domini tècnic de les eines de treball que exhibeix sobretot en elements com la vestimenta, ja que sovint arriba a un molt alt nivell de detall, i la creació d’ambients i paisatges.
Cada element té profunditat i dimensió, està construït amb un clar propòsit. També demostra un alt domini de la composició que veiem més sovint en les vinyetes dels seus còmics, així com en les portades. Sejic treu el màxim profit als recursos digitals per crear un paisatge i un ambient realista, dins de l’àmbit de la il·lustració.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.