Stjepan Sejic (nascut
el 27 de novembre de 1981) és un escriptor de còmics i artista
croat, conegut pel seu treball en la sèrie de Witchblade, Aphrodite
IX, Sunstone, i The Darkness, entre d'altres.
Sejic va néixer a
Vinkovci i resideix a Crikvenica, Croàcia. Abans d’encaminar-se
cap al món de l’art i el còmic, Stjepan volia ser advocat, però
aviat va descartar aquesta idea i es va centrar en potenciar els seus
talents artístics. Va començar la seva carrera com a colorista,
pintant cobertes dibuixades per Tyler Kirkham. Inicialment,
s’inspirava en el còmic italià fins que va ensopegar amb una
còpia de la sèrie de còmics Witchblade, que més endavant va
inspirar el seu propi art. El seu treball també es veu influït per
Marc Silvestri i Michael Turner.
El 2007, Sejic va
escriure i il·lustrar des del número 116 fins al 150 de Witchblade.
També va il·lustrar les minisèries de Witchblade Frist Born i
Broken Trinity i portades de la sèrie The Darkness. També
col·labora amb editorials més petites, com Arcana Studio i Dynamite
Entertainment. Sejic està casat amb l’artista croata Linda Lukšić
Sejic.
He escollit a Stjepan
Sejic, perquè va ser una de les meves principals fonts d’inspiració
per començar a dibuixar i a interessar-me en la il·lustració
digital (i en la il·lustració de per si). Tot i que actualment m’he
allunyat del seu estil i busco inspiració en artistes ben diferents
a Sejic, encara admiro molt la seva obra.
El que destaca més de
l’obra de Sejic no és la temàtica del seu art o el contingut, ja
que generalment se sol englobar en el món del còmic i segueix un
fil narratiu marcat, així com l’estudi i creació de personatges.
Per a mi, el que més m’atrau a les seves il·lustracions són el
domini tècnic de les eines de treball que exhibeix sobretot en
elements com la vestimenta, ja que sovint arriba a un molt alt nivell
de detall, i la creació d’ambients i paisatges.
Cada element té
profunditat i dimensió, està construït amb un clar propòsit.
També demostra un alt domini de la composició que veiem més sovint
en les vinyetes dels seus còmics, així com en les portades. Sejic
treu el màxim profit als recursos digitals per crear un paisatge i
un ambient realista, dins de l’àmbit de la il·lustració.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.