Homo Vilamine (“El mono vestido”) és una revista de
caire ultrarracionalista fundada a 2013 a Madrid, caracteritzada pel seu
moviment cultural incipient que interpreta la realitat des d’un punt de vista
artístic i filosòfic. Aquesta idea ‘d’estirar la raó’, enraona com de manera la
ficció i la realitat entren en una convergència on es poden senyalar els
valors, comportaments o creences, evidenciant uns patrons sociològics. Entre
els seus temes recurrents es troben el consum, la política, els moviments
socials, l’economia, l’art i la concepció del esser humà, a través d’una
producció del món digital, literatura, audiovisuals, disseny, il·lustració i
fotografia. El grup es va començar a fer conegut per les diferents
intervencions que feien en actuacions o esdeveniments polítics, amb un total
caire irònic i humorístic, com vestir-se de ‘cleroflautas’ a Vistalegre,
protagonitzar una organització de
‘Feministes con Esperanza Aguirre (FEA)’ o ‘Hipsters con Rajoy’.
La obra del col·lectiu marquen una pauta molt
regida en l’ostentació d’una realitat social i política, immersos en una
dinàmica tan d’activista com d’intervencionista. D’aquesta manera, porten el
seu missatge des d’una vessant visual a un nivell gràfic simple i directe.
Totes les recopilacions del col·lectiu segueixen un recapte de fenomenologia
social espanyola, condescendents amb la cultura del subsòl a través de fonts
directes. El resultat no s’entén sense comprendre la globalització com un
efecte de la introducció de la informació i de les tecnologies, convertint-se
en un circuit d’interaccions digitals on es conserven els grans relats de la
gerontocràcia.
Les creacions gràfiques van molt lligades a l’idea i
trajectòria que proposen a cada publicació, creant una gran xarxa a internet
d’apropiacionisme i d’intervenció gràfica sobre les diferents xarxes socials.
Aquesta apropiació de la informació publicada i d’allò registrat, acaba formant
una obra de grans dimensions d’arxivisme contemporani per mitjà d’un retrat
extens de la societat espanyola en dos grans blocs, ‘Franco es Kitsch’ i ‘Gente
entrañable’.
El procés de captació visual s’especula que s’ha fet
des d’un treball on diferents qüestions són de caire important per no perdre
qualitat en les composicions encara l’evident simplicitat, tocant els conceptes
generals de píxels, resolució i mida. Per més que des de Photoshop s’augmenti
la resolució de la imatge, no s’augmenta la qualitat per la interpolació per
defecte bilineal o bicubica que proposa el programa. Per l’augment, doncs, es
cerca una nitidesa on l’artificialitat no destrueixi la imatge sense generar
tanta pèrdua. Des del mètode Nearest neighbour, troba els veïns per dpi segons
la resolució de la imatge obtenint diferents píxels equivalents, en una
ampliació/reducció en base a càlculs geomètrics garantint de 240 a 300 píxels
per pulgada en remostreig a la mida. Finalment, per desar en versió optima per
web ho fan amb Giff, per no tornar a un desenfoc pixelat i maquetar
posteriorment amb els mateixos programes del pack Adobe, Illustrator i
InDesign.
Homo Vilamine, d’altra banda, crea resultats amb
diferents mitjans com serien els cal·ligrames amb edició digital o Giff en
moviment amb CMYK, sempre amb el seu estil inconfusible des d’una perspectiva
política i humorística, sent un arma digital en les xarxes socials i entrant en
el panorama gràfic.
http://www.homovelamine.com/
http://www.homovelamine.com/publicaciones/
https://www.youtube.com/user/homovelamine
http://www.homovelamine.com/
http://www.homovelamine.com/publicaciones/
https://www.youtube.com/user/homovelamine
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.